vineri, 11 februarie 2011

MITURI DESPRE DIETE

1.CARNEA FIARTA NU INGRASA – ADEVARAT

Carnea fiarta devine prin fierbere mai usor de digerat, insa pentru a isi pastra substantele nutritive esentiale pentru organism, carnea trebuie pusa in apa in momentul cand aceasta clocoteste. Carnea nu trebuie pusa in apa pana cand aceasta fierbe.



2. SUNT VEGETARIAT, DECI SUNT MAI SANATOS – FALS

Renuntarea 100% la produsele din carne duce la carente de vitamenine A, B si D care se gasesc numai in produsele din carne. In plus proteinele din carne nu se regasesc in nici un alt aliment. Ar fi de preferat sa se opteze pentru un regim lacto-vegetarian ca solutie de mijloc, iar in plus pestele nu ar trebui sa lipseasca din meniul nostru saptamanal (cel putin o data pe saptamana) – cu specificatia a se manca fiert sau fript, nu prajit, iar pielea se indeparteaza.



3. PAINEA INGRASA - FALS

Nu painea ingrasa, deoarece ea contine aproximativ 80 de calorii, ci alimentele care sunt asociate cu aceasta fac ca sa ii creasca aportul caloric. Spre exemplu la cele 80 de calorii ale unei felii de paine mai adaugati 180 de calorii ale unei felii de cascaval. Evident ca o paine intreaga ingraga dar 1-2 felii la masa sunt obligatorii.



4.PAINEA PRAJITA ARE MAI PUTINE CALORII – FALS

Prin prajire singurul lucru care s epierde este apa, deci este doar mai usoara in greutate nu si in numarul de calorii.


5. GRAHAMUL SAU PAINEA CU TARATE NU INGRASA – FALS

Pâinea neagră sau intermediară conţine mai multe tărâţe (fibre) care ajută digestia, însă conţinutul caloric este uşor inferior pâinii albe (230 calorii/100 g faţă de 280 calorii/100 g). Pâinea neagră (1 felie = 35 g) este mai grea decât pâinea albă (1 felie = 25 g) şi, în final, se ajunge la echilibru, adică 1 felie de pâine albă de 25 g = 1 felie de pâine neagră de 35 g = 80 de calorii.


6. 10 NUCI SAU ALUNE CONSUMATE ZILNIC HRANESC CELULA NERVOASA SI NE AJUTA SA FIM MAI DESTEPTI.
Alunele, semintele, atentie trebuiesc consumate crude, nu prajite ele fiind bogate in grasime esentiale pentru organism si in special in Omega 6, pe care precum Omega 3 organismul nu ii poate produse singur si trebuie adusi in organism din alimentatie. Omega 3 ii putem lua in cantitati mai mari din pestele oceanic gras, cum ar fi somonul (fiert sau fript), fructele de mare, si in general din orice peste gras, fie el chiar si romanesc. Este de preferat sa se consume pestele pentru aportul acestor substante decat sa se administreze pastile pe baza de ulei de peste Omega 3. Consumul de peste ar trebui sa se situeze undeva intre 1-2ori pe saptamana.
Semintele indicate a se consuma crude sunt: nucile, arahide, alune de padure (se mai numesc turcesti), caju, fistic.
Evitati orice aliment care tinut in mana lasa urme de grasime pe piele.




7. CONSERVELE DE PESTE INGRASA – DA SI NU

Este bine sa se consume pestele in conserva in apa sau in sos tomat, si sa se evite pestele in ulei.



8. NU ESTE CORECT SA ASOCIEM CARNEA CU PAINEA AU CARTOFII – FALS


Alimentaţia corectă şi sănătoasă prevede ca fiecare masă să conţină toate principiile alimentare, deci este normal ca proteinele din carne să fie asociate cu glucidele lente din garnitură pentru a se absorbi adecvat. Disocierea dintre proteine şi carbohidraţi se face pe perioade scurte, de maxim 2 săptămâni şi are ca scop slăbirea rapidă (dar incorectă) dictată de probleme stricte de sănătate.
• 1 sandwitch cu 2 felii de pâine sau ¼ baghetă + carne slabă (pui, curcan, roast beef ) + legume proaspete (salată verde, roşie, morcov, ţelină) + 1 iaurt dietetic. Carnea poate fi înlocuită cu peşte afumat sau ton în conservă.
• 1 salată mare asortată din legume proaspete cu 50 g brânză telemea sau 1 mozzarella, 5 măsline + 1 chiflă. Brânza poate fi înlocuită cu 1 cutie conservă de ton în suc propriu (apă cu sare).
• 1 cană supă instant + 1 cutie (200-240 g) cottage cheese (brânzică de casă) + 1 roşie, 1 castravete, 1 morcov, 2 crenguţe de ţelină, 5 măsline
• 1 porţie paste (cât încap într-o farfurie de ciorbă) făcute pe bază de sos de roşii în care se pot adăuga: ciuperci, măsline, şuncă slabă, ton, ceapă, morcov, carne de vită, servite cu 2 linguri de parmezan ras.
• 1 sandwitch tip „shaorma” făcut cu lipie şi carne de pui (fără cartofi prăjiţi şi maioneză) + 1 salată asortată.
• 1 supă + 1 porţie de sushi (6-8 bile de orez cu diferite tipuri de peşte crud, hrean şi sos de soia).

Urmeaza totul despre “Fructele in alimentatia noastra”...modul corect de a le manca pentru a fi benefice pentru organism si pentru silueta.

About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu