marți, 1 martie 2011

Fructele in alimentatia noastra......

Atat legumele cat si fructele sunt extraordinar de importante in alimentatia noastra, intrucat reprezinta sursa de vitamina A, C, acid folic, minerale care ajuta la protejarea organismului de aparitia diverselor maladii.

Portocala.....
• Reprezinta o sursa excelenta de vitamina C;
• O portocala furnizeaza doza zilnica de vitamina C necesara;
• Contine in plus vitamina A, complexul de B-uri, beta-caroten, acid folic, fosfor, sodium, zinc;
• Pentru copii nu se recomanda sucul de portocale, ci mai bine portocala mancata ca atare, deoarece continutul de zahar este mai mare in primul caz.


Bananele.....
• Este un fruct hranitor – nu face foame;
• Sunt bune de consumat atunci cand nu apar petele maro, deoarece acestea nu ii schimba doar gustul ci si proprietatile nutritive;
• Enzimele din banane duc la grabirea procesului de digestie, de unde rezulta slabirea rapida;
• Se recomanda a nu fi conusmate dupa ora 18.00;
• Contin multe fibre;


Kiwi......
• Cel mai bogat fruct in vitamina C din lume;
• Este cel mai bogat in elemente nutritive esentiale;
• Este recomandat in curele de slabire si nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia persoanelor anemice, a copiilor si a persoanelor in varsta;
• Contine mai mult potasiu decat banana 300mg la 100g de fruct;
• Recomandat in tratamentul tulburarilor digestive si pentru prevenirea cancerului de colon;
• 100g de kiwi contin doar 47kcal.


Pepenele rosu....
• contine 90% apa;
• ideal pentru vara dar si pentru slabit (2-3felii pe zi);
• contine exzime, acizi organici si licopina – substanta cu efect antioxidant si reglator al imunitatii;
• se recomanda cure cu pepene rosu de 10 zile pentru detoxofiere mai putin persoanelor care sufera de insuficienta renala;
• reglare hormonala si a imunitatii;
• evitati sucul de pepene rosu si mancati fructul ca atare, deoarece sucul se oxideaza rapid in aproximativ 15 minute;



Pepenele galben......
• contine complexul de vitamine B si minerale;
• modifica activ activitatea glandei tiroide;
• recomandat in deficitul de secretie tiroidiana , deoarece obliga celulele secretoare sa fabrice hormoni;



Mango......
• cunoscut ca “regele fructelor”;
• originar din India;
• bogat in nutrienti, antioxidanti, vitamina A, Omega 3 si 6, zinc, amidon;


Pomelo...
• potoleste setea;
• datorita cantitatii importante de potasiu pe care o are regreleaza tensiunea sangelui si are efect benefic asupra functiilor inimii;
• confera energie;
• extraordinar in curele de slabire.


Merele....
• merele coapte un desert excelent in curele de slabire;
• detoxifica si slabeste;
• un mar contine intre 70-100kcal;


Perele...
• bogate in fibre;
• au un continut scazut de grasimi saturate;
• contin sodiu;
• partea rea este ca o mare parte din caloriile pe care le contin perele provin din zaharuri.



Prunele...
• stimuleaza sistemul muscular si pe cel nervos;
• participa activ la normalizarea activitatii celulelor sistemului nervos.


Gutuile....
• se recomanda a se servi crude nu coapte;
• hranitoare la fel ca bananele;
• recomandate in curele de slabire;
• reduce nivelul colesterolului care pune in pericol inima.


Piersicile....
• Regleaza tensiunea arteriala;
• Extraordinare pentru organismul obosit,supus stresului;
• Reduce semnificativ aparitia infartului miocardic;
• Ne ajuta in lupta cu canicula avand efect hidratant;
• Bogate in minerale;
• Contin numai 39 de calorii pe 100g de fruct.




Fructe confiate

• cu valoare energetică foarte ridicată: fructele oleaginoase(nuci, alune, migdale); acestea degajă 600-700 kcal/100g miez.
• Fructele deshidratate conţin de 2-3 ori mai multe vitamine hidrosolubile(din complexul B) şi de 5-6 ori mai multe elemente minerale decât fructele proaspete. Omul adult trebuie să consume zilnic aprox. 1,5 litri de apă sau de băuturi nealcoolice sau slab alcoolice.
Băuturile nealcoolice includ sucurile de fructe, limonada, apele carbogazoase zaharate şi aromatizate cu esenţe naturale sau sintetice, etc.
Tendinţa pe plan mondial este de creştere a consumului de băuturi nealcoolice.

Odata desidratate fructele pierd continutul de apa, iar indicele glicemic creste semnificativ. .Pe de alta parte, facand o comparatie intre fructele deshidratate si produsele de cofetarie, intr-o dieta alege-le pe primele pentru ca, desi cu un aport nutritiv mai crescut decat cele proaspete, nu se compara cu bombele calorice care sunt prajiturile. Unde mai pui ca sunt mai sanatoase si contin si fibre!

Regula de aur pentru a da kilograme jos este sa nu mai mancati dupa ora 18:00 mai ales daca sunteti in mijlocul unei diete. Aceasta este valabil indiferent daca preparatele pe care le consumati au un nivel scazut de calorii sau nu.
Uneori puteti avea un sentiment de dezamagire mai ales in cazul in care ati mancat numai fructe si nu ati reusit sa slabiti deloc. Nu uitati faptul ca daca mananci, de exemplu un kg de portocale si inca unul de mere si mai spre seara adaugi si vreo trei banane nu te va ajuta deloc. Fructele au destul zahar incat sa te opreasca sa slabesti daca nu tii cont in ce cantitate le consumi deci degeaba mananci pe zi 3 kg de struguri daca acestia sunt plini de zahar si in plus nu uita 80 la suta sunt plini cu apa, deci nu vei reusi decat sa-ti umpli burta cu lichid si te vei simti balonata toata saptamana.
About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu