duminică, 9 octombrie 2011

Vicodin - intre dependenta lui House si publicitate!




Construirea brandurilor de medicamente cu ajutorul advertisingului pare sa fi apus, cel putin in Statele Unite, unde majoritatea brandurilor importante de medicamente s-au lansat cu ajutorul PR-ului. Viagra spre exemplu a devenit medicamentul cu cele mai rapide cresteri de vanzari din istorie si acest lucru datorita publicitatii, fiind primul medicament care se adresa persoanelor care sufereau de disfunctii erectile. Acelasi lucru s-a intamplat si cu Prozac-ul, care a fost primul medicament impotriva depresiilor. Pentru acele branduri de medicamente care nu au fost primele intr-o categorie noua, au folosit intens publicitatea. Unul dintre cele mai elocvente exemple este cel al brandului numit Vicodin, care este la baza un medicament pentru calmarea durerilor, asemeni Paracetamolului, pe care il cunoastem cu totii. In cazul Vicodin-ului publicitatea in cadrul serialului de televiziune Dr House M.D a fost esentiala, pentru a clasa medicamentul in topul preferintelor americanilor, atunci cand vine vorba de medicamente care amelioreaza durerile.




Pentru a nu crea discutii impotriva companiei producatoare, in serial s-a dezbatut intens dependenta lui House de Vicodin, de efectele negative in caz de supradoza. Dar in general s-a mizat pe un consum moderat, fara exagerari, folosindu-se de personaj ca un bun exemplu de luat in seama. Si asa se pare ca au gandit o multime de americani. Mai mult, in presa americana, doctorul John House, il avertiza pe Dr House ca dependenta de Vicodin duce la pierderea auzului. Din nou, accentuarea efectelor negative ale ingerarii unor supradoze de Vicodin nu au dus deloc la scaderea vanzarilor. "Aici, la clinica House, colegii mei şi cu mine am avut multe cazuri ale unor pacienţi internaţi cu dependenţă de Vicodin care şi-au pierdut definitiv auzul. Ajunseseră să ia între 15 şi 75 de tablete pe zi, iau auzul lor s-a deteriorat rapid. În scurtă vreme au surzit permanent", a subliniat John House.. Doctorul John House continua blamarea producatorilor de la serialul Dr. House, spunand ca exemplul pe care il ofera medicul in serial este unul negativ. "Încă de la primul episod am încercat să le transmit producătorilor şi scenariştilor un mesaj prin care să le comunic pericolele legate de consumul de Vicodin. E destul de serios faptul că ei prezintă un medic care îşi tratează pacienţii fiind dependent de un narcotic, dar Vicodinul este foarte toxic, cauzând pierderea definitivă şi ireversibilă a auzului", a mai precizat John House. BLA BLA BLA...daca v-a sunat si voua a propaganda...sa stiti sa ESTE.



Producatorii au mizat pe promovarea unui brand de medicament banal...de alungare a durerilor, lucru care a mers in concordanta cu crearea unui personaj inedit. In plus, au mizat foarte mult pe capacitatea publicului de a intelege diferenta dintre supradoza si adminsitrarea periodica, in caz de durere.  Si fie vorba intre noi publicul serialului nu e idiot, tocmai prin tematica serialului, ca va inteleeaga diferenta dintre a lua o pastila pentru o durere o data pe luna si a fi dependent de ea, ajungand pana la halucinatii. Construirea personajului nu s-a facut tinundu-se cont neaparat de dependenta lui de Vicodin. Iritabilitatea permanenta a lui House nu avea legatura cu dependenta ci cu faptul ca nu era tocmai un people pleaser, datorita unor experiente dezamagitoare cu oamenii. Astfel, publicitatea a functionat din plin pentru Vicodin, un medicament pentru calmarea durerilor care a reusit sa ajunga in topul vanzarilor printre alte sute de analgezice din Statele Unite.

About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu