luni, 17 iunie 2013

Cât % este marketing emoțional în campaniile de social media?



Din analiza rezultată din articolul Modelul și factori de succes pentru reușita campaniilor de promovare în rețeaua de socializare Facebook am identificat că majoritatea campaniilor de succes în rețeaua de socializare Facebook nu se evidențiază prin premiile în bani oferite utilizatorilor aplicației.



 Cea mai importantă este măsura în care marketerii care se ocupă de implementarea campaniei și  găsesc soluțiile potrivite de a îi implica pe fani în activitățile de promovare inițiate de ei. Dezvoltarea strategiei de comunicare în rețelele sociale și succesul campaniilor pe piață  se diferențiază în princincipal față de celelalte canale de comunicare prin interactivitatea cu publicul, atragerea și implicarea lor. 

Se observă astfel un trend la nivel internațional de axare a campaniilor, în special în rețelelor sociale,  pe insight-uri valabile la nivel general, nu neapărat cel al publicul țintă căreia compania se adresează. Este bine cunoscută preocuparea oamenilor de a îi ajuta pe cei mai nevoiași de a se implica în lucrurile care le afectează viața lor și a societății în care trăiesc, sua pur și simplu sunt atrași de ideile noi inovatoare ale unui brand.  Publicul este mult mai receptiv dacă este implicat într-o problemă socială, dacă poate ajuta pe cineva, dacă se poate implica în campanii cu scopuri ecologice, sau dacă își pot crea singuri produsele. Receptivitatea și interactivitatea este mult mai mare în cadrul paginilor de brand Facebook dacă publicul se identifică cu problema respectivă. Utilizarea cu prioritatea a elementelor marketingului emoțional reprezintă cheia succesului unei campanii în rețeaua de socializare Facebook, alături de metoda în care pui în valoare acele elemente. Campaniile de comunicare în Facebook  trebuie să fie capabile să genereze un beneficiu atât pentru public (divertisment, dar să și  implici activ), cât și pentru companie, care dacă găsesște modalității de comunicare noi  în Facebook îi poate aduce fani loiali și articole în presă cu titlu de știre nu de advertoriale.



Consider că o campanie de succes în rețeaua de socializare Facebook ar trebui să conțină o aplicație complexă bazată pe divertisment (o promovare a mărcii în mod diferit decât la televizor), implicarea publicului activ într-o problemă socială, de mediu, de creare de  comunități cu oameni ce au aceleași preocupări , cărora le plac aceleași lucruri. În funcție de momentul ales de inaugurare a unei campanii Facebook și de tipul produsului,  marketerii ar trebui să utilizeze campanii de marketing emoțional pentru rețeaua Facebook și să se axeze pe dorința generală a oamenilor de a se implica în lucrurile care li se întâmplă și de motivare a lor în acest sens.

Până când voi găsi o altă temă pentru un articol științific, mă pregătesc sufletește pentru cursurile de social media la Londra:-D 



About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu