sâmbătă, 15 iunie 2013

Cu Facebook de mână...până la Londra :-D

Da, deși sună ciudat, cam așa se va întâmpla. După ce am scris articolul cu titlul Modelul și factori de succes pentru reușita campaniilor de promovare în rețeaua de socializare Facebook, voi face o serie de cursuri Social Media-Marketing Strategy la Londra: acolo unde este ploaia mai mare si mai mare:-))

Cursul conține topicuri precum: Strategy&Planning, Crisis Communications Planning, Press Release Writing și Social Media PR. Cel mai probabil va trebui să spun și 2-3 vorbe despre lucrarea care mă va duce la aceste cursuri, așa că îmi încep pregătirile aici:-D 


Scopul lucrării este identificarea factorilor de succes al campaniilor în rețeaua de socializare Facebook. Pornind de la analiza unor campanii de succes, am elaborat un model ce conține variabile importante, menite să stabilească potențialul unei campanii în rețeaua Facebook. Dezvoltarea modului de comunicare a oamenilor de marketing în rețelele sociale, face ca rețeaua de socializare Facebook să reprezinte o platformă importantă pentru piața de publicitate mondială. În plus dezvoltarea platformei face ca oamenii de comunicare să aibă la dispoziție metode din cele mai diverse de promovare. Deși bugetele de publicitate s-au redus începând cu anul 2009, bugetele pentru  promovarea în rețelele sociale par să fie cel mai puțin afectate. Studiul și crearea modelului pentru identificarea factorilor de succes a avut la bază atât statisticile care demonstrează de ce oamenii de comunicare preferă acest canal de comunicare, dar și elemente ce definesc consumatorii de media, internauții care petrec mult timp în rețeaua Facebook și ceea ce îi atrage pe ei la o campanie.

Principalele obiective pe care le-am avut în vedere au fost:

  1. Identificarea campaniilor ce reprezintă baza de selecție a celor analizate în urma analizei literaturii de specialitate și stabilirea unor criterii de selecție a campaniilor analizate.
  2. Construirea modelului de analiză a factorilor de succes ai campaniilor în rețeaua de socializare Facebook
  3. Determinarea factorilor de succes ai unei campanii în rețeaua de socializare Facebook.


În urma analizei literaturii de specialitate și a website-urilor de publicitate, naționale și internaționale, am identificat un număr de 30 de campanii în rețeaua de socializare Facebook. Campaniile alese au fost identificate în literatura de specialitate, site-uri de publicitate , precum iqads.ro , dar și cele mai importante campanii atent comentate de Jeff Bullas, consulatant și speaker din Statele Unite. Jeff trateaza pe blogul lui cele mai inovatoare campanii din rețelele sociale, care au adus ceva în plus față de ce se realizase până în prezent. Am ales să iau în considerare doar campaniile ce s-au desfășurat la nivel național, pentru că eforturile de promovare realizate în cadrul paginilor de Facebook internaționale ale brandurilor nu pot fi comparate cu cele naționale, pentru că întotdeauna numărul fanilor atras va fi de ordinul milioanelor. În tabelul 1 sunt prezentate cele 30 de campanii în rețeaua de socializare Facebook ce au fost identificate. 

Baza de selecție a fost de 30 de campanii. Pentru identificarea factorilor de succes, au fost selectate doar 10 campanii. Cele 10 campanii au fost alese în funcție de numărul de utilizatori ai aplicației respective, sau numărul de persoane care au participat la acțiunea de promovare din rețeaua de socializare Facebook. Astfel după selecția realizată am ales următoarele 10 campanii ale brandurilor: Ford Lauderdale, Hp, Honda, Levi’s , Target, Adidas, Oreo, Tefal, Kohl și Dominos’s Pizza.

Ce a ieșit din studiu vă spun într-un articol viitor...:-)


About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu