joi, 13 iunie 2013

Paginile de Facebook care nu te omoară, te fac mai puternic

Trebuie să spun de la început că sunt câteva branduri care îmi plac mult, din punct de vedere al comunicării în social media, precum: M&M, Skittles sau Nivea. Acest lucru se întâmplă deși nu sunt fan al produselor, nu le cumpăr, dar sunt branduri care vorbesc cu mine (potențial consumator/consumator). Vorbim de la egal la egal, nu simt că vor să-mi vândă ceva în mod ostentativ și nu-mi bagă pe gât nici un produs.  

La prima vedere urmărind astfel de pagini pare floare la ureche, totul este simplu, ușor de făcut, dar totuși unora nu le iese. Consumatorii din ziua de astăzi sunt tot mai prezenți în social media, ceea ce îi face să se transforme în social consumers. Ei pot fi influențabili de către brand și cred cu tărie în el, dar nu oricum. Brandurile care sunt mai aproape de fani ca tone-of-voice au cele mai mari șanse să mențină o legătură de durată cu aceștia.  

Strategic engagement-ul mi se pare un concept foarte interesant. Cred că astăzi, mai mult decât oricând, brandurile trebuie să empatizeze cu fanii pentru a facilita o relație de lungă durată cu aceștia. Contentul, dar și concursurile și aplicațiile pe care brandurile le propun în Facebook, reprezintă o extensie a personalității brandului. Asta îmi aduce aminte de un joc foarte mișto pe care îl făceam atât în agenții, cât și în facultate...totuși la școală era mai haios:-)  Brand Persona era modalitatea prin care îi ofeream brandului o latură umană și încercam să îl descriem cel mai bine din această perspectivă. Cum este el ca persoana din punct de vedere fizic, comportamental, ce face, unde lucrează, e familist/nu, cum arată o zi din viața lui, etc. 

Definirea brandului și oferirea unei vieți reale ajută și la viitorul promovării lui în social media. În funcție de aceste caracteristici poți alege o aplicație în locul celeilalte, un tip de content mai îndrăzneț/nu, ș.a. 

Era postărilor la întâmplare și în funcție de starea în care este persoana din spatele paginii nu mai durează mult și asta începe să se observe. Exemplele de pagini de brand bine întreținute ies la iveală, scot capul printre paginile cu postări de tipul "azi e luni și vine weekend-ul", iar acolo undeva deasupra mulțimii, privirea lor se va întâlni cu cea a consumatorilor. Devenind din ce în ce mai conectați, consumatorii aleg, fac distincții și devin parte din media. Orice share, like sau comentariu ne face pe noi să devenim media...We all become media:-)


About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu