marți, 4 iunie 2013

Vedetele din sport: de pe teren, direct in social media

Social media este un canal de promovare tot mai prezent în strategia de comunicare a brandurilor, iar bugetele acolate sunt cresc de la an la an.  Fenomenul s-a extins inclusiv în lumea sportului, unde cluburile de fotbal, jucătorii de golf, tenis sau basket au milioane de fani care le urmăresc paginile de socializare. În cazurile unde nu vorbim despre o echipă, ci despre un jucător, strategiile de cross-promotion în social media sunt tot mai prezente.

 Majoritatea sportivilor de clasă câștigă sume de bani mai mari din publicitate, decât din sport. 

Să luăm un exemplu. Tiger Woods se află pe locul 3 în topul celor mai influenți sportivi din toate timpurile, câștigând din publicitate aproximativ 55 de milioane de dolari. În social media, pagina sportivului este urmărită de peste 1,2 milioane de persoane, iar activitățile de cross-promotion cu compania Nike nu lipsesc.  

Pe locul 5 în topul Forbes al celor mai influenți atleți din lume îl găsim pe tenismenul Roger Federer, care a câștigat din publicitate aproximativ 45 de milioane de dolari. În Facebook, sportivul este urmărit de aproximativ 13 milioane de fani, iar postările sunt 80% cu rol publicitar: promovarea unor evenimente, spoturi publicitare ale brandurilor pe care le reprezintă și promovarea propriei fundații.  


Potrivit Plunkettresearch, piața publicității în industria sportului ajunge la 435 de miliarde de dolari, iar companiile investesc anual aproximativ 29 de miliarde de dolari în activități de promovare, aici incluzând și canalul de social media. În anul 2012, Liga de Baseball a încasat din contractele de publicitate ale sportivilor 7,7 miliarde de dolari, iar Liga Americană de Basket a încasat 4,3 miliarde de dolari. 

Social media oferă un mediu nou de expunere atât pentru vedetele din sport, cât și pentru brandurile pe care acestea le reprezintă. 
About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu