Social media este un canal de
promovare tot mai prezent în strategia de comunicare a brandurilor, iar
bugetele acolate sunt cresc de la an la an. Fenomenul s-a extins inclusiv în lumea
sportului, unde cluburile de fotbal, jucătorii de golf, tenis sau basket au
milioane de fani care le urmăresc paginile de socializare. În cazurile unde nu
vorbim despre o echipă, ci despre un jucător, strategiile de cross-promotion în
social media sunt tot mai prezente.
Majoritatea sportivilor de clasă câștigă
sume de bani mai mari din publicitate, decât din sport.
Să luăm un exemplu. Tiger
Woods se află pe locul 3 în topul
celor mai influenți sportivi din toate timpurile, câștigând din publicitate
aproximativ 55 de milioane de dolari. În social media, pagina sportivului este urmărită de peste
1,2 milioane de persoane, iar activitățile de cross-promotion
cu compania Nike nu lipsesc.
Pe locul 5
în topul Forbes al
celor mai influenți atleți din lume îl găsim pe tenismenul Roger Federer, care
a câștigat din publicitate aproximativ 45 de milioane de dolari. În Facebook, sportivul este urmărit
de aproximativ 13 milioane de fani, iar postările sunt 80% cu rol publicitar: promovarea
unor evenimente, spoturi publicitare ale brandurilor pe
care le reprezintă și
promovarea
propriei fundații.
Potrivit Plunkettresearch,
piața publicității în industria sportului ajunge la 435 de miliarde de dolari,
iar companiile investesc anual aproximativ 29 de miliarde de dolari în
activități de promovare, aici incluzând și canalul de social media. În anul
2012, Liga de Baseball a încasat din contractele de publicitate ale sportivilor
7,7 miliarde de dolari, iar Liga Americană de Basket a încasat 4,3 miliarde de
dolari.
Social media oferă un mediu nou de expunere atât pentru vedetele din sport, cât și pentru brandurile pe care acestea le reprezintă.
0 comments:
Trimiteți un comentariu