sâmbătă, 13 iulie 2013

Revoluție prin content:-)

Ei bine, da:-D Astăzi am chef să citesc texte catchy, care să mă prindă și să mă "țină acolo" în online. De când cu intrarea brandurilor în social media, a ieșit la iveală modul în care ele gândesc și acționează în raport cu consumatorii. Aici este momentul când multe companii o dau în bară, în special atunci când abordează acest canal de comunicare precum cele specifice marketingului tradițional.

  Postarea unui mesaj nu reprezintă conversație! Targetul și audiența nu sunt oameni. 



Faptul că tratăm totul în cifre și termeni de specialitate ne împiedică să cunoaștem oamenii și să-i ascultăm. Doc Searls spunea un lucru foarte interesant și anume că nu există o piață de masaje, de texte. Oamenii nu vorbesc și nu ascultă lucruri în maniera în care brandurile le prezintă în online. Oamenii comunică, nu se adresează. Da, știu...diferența între termeni poate să nu fie ușor sesizabilă, dar prefer să comunic cu un brand pe care îl prefer, de care m-am atașat în timp, nu să simt că îmi vobește superior. Social media este despre comunicare, despre împărțirea unor experiențe, este un mediu conversațional liber. Transparența nu este suficientă pentru a antrena oamenii într-o relație pe termen lung. Empatia, umanizarea poveștilor și pictarea unor imagini prin cuvinte schimbă modul de percepție al oamenilor.

Brandul nu este "the big boss" al comunității pe care o construiește, ci este parte din ea, iar modul de exprimare și activitățile întreprinse trebuie să fie în concordanță cu acest aspect. Contentul este noua democrație, prin care brandurile comunică. Este ca o relație între doi prieteni. Vă ajutați reciproc la bine și la rău, implicați amândoi puțină empatie, totul pentru a construi o relație valoaroasă pe termen lung. Acesta este strategic engagement. Așa cum fiecare dintre noi are o serie de caracteristici care îl definesc, același lucru se întâmplă și cu brandurile. Definirea brandului înseamnă să îi aduci la viață, să utilizeze mecanisme online care să îl reprezinte și sp fie o extensie a personalității sale. Asta pentru că oamenii s-au săturat să li se țină "morală", să li se spună ce să facă și cum să facă.

Oamenii devin tot mai conecțați în online și nimic nu mai este la îndemâna brandurilor. Noi toți suntem media. Suntem consumatori de social media, suntem influenceri... avem nevoie de ceva în care să credem:-) 




About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu