duminică, 25 august 2013

Cele mai valoroase branduri din lumea sportului

Îmi place sportul...deși poate în ultimul timp mi-a plăcut mai mult să mă uit decât să îl practic, lumea sportului rămâne una profitabilă. Aici, de cele mai multe ori interesele fanilor sunt diferite de cele al sponsorilor. Fanii sunt atrași de un sportiv datorită performanțelor sale, iar sponsorii sunt interesați  de targetul pe care îl formează fanii unui sportiv. În general, sponsorii nu vor antrena un sportiv într-o campanie de promovare și nu îl vor numi #brandambasador doar pentru a îi oferii mulți bani, ci pentru că performanțele sale sportive atrag audiența potrivită pentru produsele/serviile brandului respectiv. 


Sporturile de echipă care atrag cei mai mulți fani, dar și cei mai mulți bani sunt: basketul, fotbalul, hockey și cursele de mașini. Clubul de fotbal Real Madrid este cea mai valoroasă franciză din lumea sportului din toate timpurile, valoarea sa ajungând până la 3,3 miliarde de dolari. Meciurile câștigate de aceștia se transformă în bani: Real Madrid câștigă pe sezon peste 2,25 de miliarde de dolari.

Sportivii devin la rândul lor branduri: devin mai resposabili, comportamentul lor este în atenția tuturor când sunt pe teren, dar și înafara lui, devin modele pentru tânara generație, iar orice scăpare ilegală este pedepsită de fani și sponsori. 



About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu