luni, 5 august 2013

Londra, social media și planificarea comunicărilor de criză:-)

Am avut parte de curând de o experiență interesantă în cadrul cursurilor de la London Business School, despre care am vorbit și cu prietenii de la Plec La Studii. Înafară de informațiile prețioase pe care le-am dobândit, discuțiile și dezbaterile despre digital marketing alături de tineri profesioniști au fost foarte interesante. Una dintre conferințele care mi-a atras cel mai mult atenția a fost cea care a tratat subiectul comunicării de criză. Deși de cele mai multe oamenii de comunicare trebuie să intervină în diminuarea efectelor unui zvon sau a unei situații neprevăzute ce poate afecta imaginea companiei, există și situații când situațiile de criză sunt atent planificate.Nu vorbim despre o situație neplăcută în adevăratul sens, ci mai degrabă o serie de activități menită să atragă atenția. 



Dacă ne gândim este un model care se practică în cazul persoanelor publice, atunci când se face o știre din orice lucru banal: "uite ce haine poartă X, uite unde a ieșit, uite ce a făcut!". Nu vreau să se înțeleagă că vorbesc despre știrile "bombă" din tabloide...referințele mele ajung la articolele care pun în evidență persoanele publice prin acțiunile pe care le întreprind. În această categorie intră și știrile în care persoanele publice fac declarații picantem dar totuși atent structurate de oamenii de comunicare...atât cât să atragă atenția, dar să nu lezeze în vreun fel imaginea persoanei care le rostește. 

De ce social media și de ce comunicare de criză? Well...pentru că social media a devenit atât de populară în rândul presei și a brandurilor, acesta este și un mediu propice pentru propulgarea de știri și anunțuri...fie ele bombă sau doar simple petarde. Dacă în cazul persoanelor publice (vedete, cântăreți, etc) știrile se crează mult mai ușor, datorită interesului publicului sporit, atunci brandurile se pot orienta către:
  •  alăturarea imaginii lor cu cea a unor evenimente cu potențial mare de a intra în atenția presei
  • content îndrăznez care să atragă atenția și să creeze vâlvă în online
  • idei de campanii online și extensii offline cu  bannere outdoor cel puțin "sugestive". 




Ca scenariul de criză să fie complet și să nu devieze de pe linia de plutire, este important să reglăm totul din comunicare. Planul de comunicare de criză trebuie să fie complet și să fie cât se poate de detaliat: să fie relevant pentru publicul căreia se adresează: oamenii trebuie să "guste" și să înțeleagă aluzia îndrăzneață a contentului. 

Totuși linia între o campania de comunicare reușită de acest gen și eșec este foarte subțire, mai ales într-un mediu plin de știri bombă și senzaționale, care de cele mai multe ori nu sunt nici în interesul public, nici în interesul publicului :-) 

About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu