luni, 19 august 2013

The Brand Gap Book: Ce este și mai ales ce nu este un brand?

De curând, am primit de la un prieten o carte cel puțin interesantă: The Brand Gap - How to bridge the distance between business strategy and design. Cartea își propune să facă puțină curățenie în marea de definiții despre brand și conceptul de branding în general, în cel mai simplu mod cu putință: prin imagini. The Brand Gap pornește de la seria de mituri ce s-au format în jurul conceptului de brand și le desființează: brandul nu este un logo, nu este o identitate și nu este un produs. 


În opinia autorilor, un brand reprezintă suita de sentimente și emoții pe care fiecare consumator le are în minte.

De ce așa? Pentru că în general un brand este definit de indivizi, nu de companii, piețe pe care activează sau audiența generală. Când vine vorba despre ce produs alegem când pe raft sunt 1000 de feluri, aici intervine încrederea


Principalul obiectiv al brandingului este să facă pe cât mai multă lume, să cumpere cât mai mult, la un preț cât mai mare. Astfel bătălia pentru banii consumatorilor nu se dă întotdeauna pentru brandurile care activează în aceeași industria, ci între toate brandurile din jurul nostru. Fiind cel mai important tool strategic, conceptul de brand nu trebuie lăsat deoparte când vine vorba de creativitate. 


Soluția care face diferența este aceea de a construii un brand carismatic, pentru care oamenii cred că nu există înlocuitor. 

Complexitatea ideilor exprimate în carte vine odată cu interacționarea pe care o are cu cititorul. Pentru înțelegea unor idei și pentru posibilitatea de a-ți crea propriile păreri și convingeri, cartea vine pe parcursul lecturării cu o serie de quiz-uri, întrebări și teste pentru cititor. Acest aspect face mai plăcută trecerea în revistă a unor concepte de promovare și comunicare, dar și a înțelegerii lor la nivel de identificare. 

Cartea se găsește și la noi, în librăriile Cărturești, la comandă. Enjoy branding with no wide gap:-) 
About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu