luni, 23 septembrie 2013

#SocialMediaBestPractices: Despre oameni, business și reguli nescrise

Prezența unui brand în social media este reflexia online a  unui business. Ca orice business, pe lângă dedicare mai are nevoie de contruirea de relații cu oamenii. #Socialmedia este mediul unde brandul primește feedback de la fani, crează relații cu aceștia, și nu țipă” la ei. Aici, nimeni nu le spune răspicat, undeva din spatele ecranului “cumpără de la noi, suntem cei mai buni”. 



Astfel, platformele de social media devin oportunități foarte bune de a contrui relații cu iubitorii brandului, pentru că ies din rutina celorlalte medii de comunicare. În social media oamenii își pot spune părerea, primesc informații direct de la brand și comunică între ei sau cu brandul.

 Aici oamenii trebuie tratați altfel decât o fac celelalte canale de promovare, și totuși nu se întâmplă mereu așa De ce? Pentru că de multe ori, brandurile tratează oamenii din online diferit față de cei din offline. Dar...nu sunt tot oameni? Nu sunt tot aceiași consumatori cărora se adresează și reclamele tv? Și acum urmează întrebarea cea mai cea J Online sau offline, nu sunt oamenii tot oameni? Da, oamenii sunt tot oameni, ceea ce este se schimbă în online față de offline sunt comportamentele lor.

Comportamentele online ale consumatorilor reprezintă un proces complex și înlănțuit, guvernat de reguli. Consumatorul își crează reguli proprii referitoare la utilizarea platformelor sociale și potrivit lor, ei răspund în anumite situații. Fanii unei pagini de brand posedă tipare predefinite de comportament, motiv pentru care se așteaptă ca experiența lor online să fie predictibilă pentru brand. Totuși, există situații, precum cele expuse de cei de la BusinessGrow, în care brandurile nu ar trebui facă o diferențiere categorical între offline și online. Iată despre ce reguli nescrise ne vorbesc: 

·        Nu vorbesc cu persoanele străine. Cum ar fi dacă ai merge la întâlnire cu viitorul parteneri de afaceri și te-ai prezenta, astfel: “Îmi pare rău, nu te-am cunoscut până acum, dar vreau neapărat să testezi produsele brandului pe care îl conduc”. Ar fi ciudat, cu siguranță. Gândiți-vă că așa sună și newsletter-ele pe care le primim adeseori de la branduri. De ce oare ar crede cineva că un consumator ar reacționa la un mesaj care nu i se adresează direct sau la un content din social media la care el nu rezonează?

·        Tenul arată cel mai natural dimineața. Da, știți ce se zice despre naturalețea tenului: dacă vrei să vezi cu adevărat cum arată cineva, trebuie să îl vezi la prima oră a dimineții…fără machiaj, fără trucuri moderne de întinerire. Există branduri care sunt interesate de acest lucru. Și nu ne referim la brandurile de produse dermato-cosmetice care realizează studii în acest sens. Aici vorbim despre întrebările matinale de pe paginile de Facebook, de tipul: ”Care a fost primul lucru pe care l-ați făcut azi dimineață?” Oamenii sunt oameni, iar brandurile trebuie să demonstreze că pot să creeze content mai bun de atât.

·        Intrarea în magazin doar cu permisiunea șefului. Ad-urile online de tipul pop-up-urilor care condiționează accesarea unei platforme prin înscrierea utilizatorului la newsletter, duce la pierderea unei părți importante de business. Situația este asemănătoare cu cea în care ești lăsat să intrii într-un magazin doar dacă furnizezi datele personale. Ce se întâmplă în acest caz? Exact...multă lume va renunța să mai intre în magazinul tău. Dacă nu se aplică în offline, de ce să o implementezi online?

Traficul mare de informații și volumul mare de content face ca de cele mai multe ori comportamentul consumatorilor să se schimbe. În acest context, în ochii consumatorilor se vor diferenția doar acțiunile brandurilor care ies din tipare. Totuși, este interesant de privit și analizat și perspectiva celor de la BusinessGrow.com, pentru că există situații în care se poate acționa în online ca și în offline. 
About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu