marți, 29 octombrie 2013

Bio-Mimic Marketing și puterea imaginilor

Termenul de bio-mimic marketing reprezintă un trend în cadrul campaniilor de comunicare pe care companiile îl adoptă tot mai des. Se referă la implicarea temelor din natură în campaniile de publicitate, tocmai pentru faptul că oamenii sunt tot mai atrași de aceste subiecte ecologice. Aceste campanii promovează tehnologii noi care nu afectează mediul și care pot fi folosite cu încredere. Practic oamenii de publicitate încearcă să exploateze tot mai mult această empatie a oamenilor față de produsele ce încorporează o tehnologie avansată, dar care în același timp, este și ecologică, iar producerea lor pe scară largă nu afectează mediul înconjurător și implicit nici viața lor de zi cu zi.





Utilizarea acestui concept pare să dea rezultate, clienții considerându-se o parte importantă a unui proiect ecologic dacă achiziționează un produs care este confecționat din materiale ecologice, sau care are la bază un astfel de element. „Mari companii desfășoară acum cercetări pentru a vedea dacă aplicarea acestui concept de a fi verde, afectează deciziile de cumpărarea ale oamenilor. Ei urmăresc în general aspectele ecologice ale produselor lor și încep să vorbească despre ele oamenilor, ca și cum ar fi caracteristica principală, definitorie a unui produs, a declarat Keelie Segars, director al agenției Intermark Group Public Relations. Se pare că multor companii le place să abordeze elemente din natură în campaniilor lor de PR - mai multe exemple în acest material.

Un exemplu de companie care a desfășurat o campanie de PR ecologică este Hyundai, pentru modelul HED 5, care este un prototip ce promite multe din punct de vedere al emisiilor de noxe. Puternica mediatizare a mărcii și prezența sa în cadrul showroom-ului de la Geneva a adus brandul în fața publicului țintă, alături de spotul publicitar foarte inspirat, ce aduce împreună oameni, animale și păsări. 





Campaniile de PR ecologice în lume


La nivel internațional preocuparea companiilor pentru protecția mediului este tot mai mare, comparativ cu țara noastră. Carrefour spre exemplu a deschis în numeroase țări din Europa standuri și magazine cu produse ecologice marcă proprie, acumulând un număr total de 15.000 de magazine. Aceste magazine cu produse ecologice practică reduceri, oferă vouchere de reducere ca premii și se comportă ca orice magazin accesibil pentru toată lumea.

Cea mai mare campanie de PR ecologică, ce a avut în vedere mari companii din lumea întreagă, a fost cea numită Save Your Logo Campaign. Companiile ale căror logo întruchipează animale (Lacoste, Generali Group, Baleins, Cote d Or sau Msn), dar și companii publice ce utilizează animale în logo-ul lor, au fost invitate într-un proiect ce a avut ca scop protejarea biodiversității. Mergând pe ideea că un logo este extrem de important pentru o companie, deoarece duce la recunoașterea ei de către publicul țintă, îl motivează și este capabil să creeze o legătură emoțională cu acesta, coordonatoarea campaniei de PR a implementat un proiect ecologic comun. Principalul obiectiv a fost strângerea de fonduri pentru conservarea speciilor aflate pe cale de dispariție, iar cel de-al doilea obiectiv a fost crearea unui logo care să reprezintă lupta pentru menținerea biodiversității în lume. În crearea logo-ului s-au implicat persoane obișnuite ce dețineau un computer și puteau schița cel puțin, ideea lor asupra unui logo valabil la nivel mondial. 


About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu