marți, 26 noiembrie 2013

Despre valoarea pentru care platim


În cartea The Next Evolution of Marketing, Bob Gilbreath vorbește despre apusul marketingului tradițional în contextul economiei globale. Daniel Stern spunea "change is never easy. You fight to hold on. You fight to let go". Ușor sau greu de realizat, Bob este de părere că majoritatea activităților de marketing sunt irelevante, dar totuși ele există. El spune că oamenii au nevoie să experimenteze mai multe lucruri neplăcute alături de un brand pentru a renunța la el. Adică, de ce ar cheltui bani și energie pentru a schimba brandul? 

Unde vrea să ajungă Bob? Dacă un consumator este mulțumit cu produsele pe care le utilizează, de ce ar mai fi atent la reclamele la deodorante, creme, haine, papuci, etc? Poetul Audre Lord a spuns că nu există idei noi. Deci nu mai încerca să cauți idei inovatoare pentru că ele sunt pure speculații. Sau chiar dacă există, acestea nu îți vor garanta un loc în top 10 cele mai vândute branduri din lume. 

the next evolution

Autorul vorbește despre marketingul relevant care vine cu un plus de valoare pentru care oamenii plătesc. În anul 1900, Andre Michelin a venit cu o idee senzațională de a distribui în mod gratuit ghiduri turistice. Acestea conțineau informații complete și relevante despre hoteluri și restaurante din Franța. Ideea a prins atât de bine, încât în anul 1920 ghidul devenise tot mai cunoscut în rândul consumatorilor și a încetat să mai fie distribuit gratuit. Andre Michelin a considerat că un brand este cu adevărat valoros, atunci când oamenii sunt dispuși să dea bani pentru a căpăta valoarea respectivă. Oamenii începuseră să plătească pentru valoare! 

Treptat ghidul a fost tradus în mai multe limbi și distribuit în numeroase țări din Europa. Prin acest exemplu, Bob subliniază importanța unei comunicări de marketing de valoare pentru oameni. Brandul trebuie să fie relevant pentru oameni și viețile lor.  Bob Gilbreath mai spune că "un brand de succes nu se folosește de imaginea unei celebrități pentru a întrerupe un meci de fotbal, ca să se dea mare." Și cel mai probabil, nici nu cheltuiește sume impresionante pentru 20 de secunde la SuperBowl  :-) 

O carte cu substanță pe care o recomand. Trezește în cititor acel "AHAAA" prin idei simple și te face să te întrebi: oare cum de nu m-am gândit la asta


About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu