joi, 7 noiembrie 2013

Webcomic-urile sau zambete online cu personalitate

Webcomic-urile reprezinta unul dintre elementele mele preferate care se perinda prin online. Sunt colorate, defileaza cu texte indraznete si detin creativitate cat cuprinde. Excluzand faptul ca sunt privite ca fiind parte din industria de entertaiment, webcomic-urile sunt in primul rand branduri, care iau nastere si se dezvolta sub ochii milioanelor de oameni din online care le urmaresc. 

Totusi, cand vine vorba despre idei noi de webcomic-uri, exista o conceptie gresita: daca voi construi un webcomic, fanii da navala pe site-ul meu. De fapt totul consta in crearea unor personaje cu personalitate, cu un corespondent in viata reala si intr-o strategie de marketing. Spre exemplu, unul dintre webcomic-urile mele preferate este Fredo&Pidjin, care abordeaza subiecte din domenii diverse si pe care ii asociez adeseori cu persoane pe care le cunosc personal. Cele doua personaje au probabil un corespondent in realitate pentru fiecare dintre noi si se inscriu cu succes in tipologia de personaje Stan si Bran. Este acolo tipul prostut care nu prea stie el cum sta treaba, dar care este mereu pus la punct de prietenul sau foarte, dar foarte...documentat. Este reteta pe care au urmat-o si alte branduri care au ales sa utilizeze in campaniile de comunicare personaje animate: M&M sau cele doua lamai din reclamele la Pepsi Twist.  

fredo webcomic



La #AdBreak, oamenii din spatele proiectului Fredo&Pidjin au spus o chestie foarte interesanta: "Daca ai o idee care ti se pare ca e foarte buna, dar nu ar merge decat imblanzita, mai bine o arunci. Nu poti imblanzi o idee, o castrezi de fapt".  Daca aceasta tipologie de personaje am mai intalnit-o la alte branduri, dar si in cinematografie, Fredo&Pidjin sunt diferiti prin content.  Au ales un  umor care nu va muri niciodata: umorul pur, umorul de situatie, umorul a tot ceea ce ne inconjoara, au ales sa faca haz de necaz. 



Presarat pe alocuri cu auto-ironie, seria Fredo&Pidjin mi se pare  un exemplu bun de umor de situatie care vine sa coloreze putin mediul online, sa il faca sa zambeasca si cateodata sa rada in hohote; sa ramana uimit cand citeste ceva la care nu se asteapta si sa realizeze ca cel mai bun content sta in situatiile pe care le traim zi de zi. Tot ce avem nevoie este nitel curaj, sa il rostim, sa ne jucam cu vorbele, sa alegem cuvintele simple care spun lucruri complicate, nu invers, si sa zambim prin cuvinte :-)
About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu