joi, 24 aprilie 2014

Social Media Health Care: cum transforma comunicarea digitala industria medicala?


Social media reprezintă un canal de comunicare important,  inclusiv pentru industria medicală.
Oamenii utilizează rețelele de socializare atât pentru motive personale (comunicarea cu rudele din străinătate, cu prietenii sau simpla socializare cu alți useri), cât și pentru alte motive (participarea la concursuri, comunicarea cu brandurile preferate sau obținerea mai multor informații despre diferite subiecte, produse, servicii). 

Comunicarea în social media cu medicii și cu centrele medicale nu înseamnă că primești consultații și diagnosticare digitală, deși unele mesaje și întrebări ale oamenilor sunt din această zonă. Aici comunicarea vine să ofere informații generale despre anumite afecțiuni, să ofere sfaturi oamenilor de prevenire a anumitor condiții medicale, să promoveze medici de top și servicii medicale fără egal sau promoții. 

Subiectele medicale nu fac nici ele excepție și reprezintă o arie de interes extrem de importantă pentru oameni, indiferent care sunt participații la dialog:

  • doctor - pacient
  • pacient - pacient
  • doctor - doctor
  • spital - pacient
Dar să le luăm pe rând. 

Doctor - pacient: la nivel global 60% dintre medicii care dețin cabinete particulare sunt activi în rețelele sociale. Aceștia vorbesc cu pacienții și le oferă informații legate de anumite boli, cu mențiunea că această comunicare nu trebuie să înlocuiască vizita la medic. În acest caz, medicii nu trebuie să ofere consultații online, ci doar informații generale. 

Pacient - pacient: aici, platformele cele mai des accesate sunt forumurile website-urilor de sănătate și cele destinate doamnelor și domnișoarelor. 

Doctor - doctor: pentru că medicina este un domeniu unde doctorii învăță în permanență, rețelele sociale îi ajută pe aceștia să mențină legătura chiar și cu specialiști din alte țări. Share-ingul de informații și de experiențe face de multe ori ca notorietatea acestor medici să crească atât în ochii pacienților, cât și în ochii celorlalți profesioniști din domeniu. 

Spital - pacient: centrele medicale nu au ignorat nici ele prezența în social media, unde comunicarea cu oamenii este cu atât mai importantă. Centrele medicale aleg să își promoveze serviciile medicale, blogurile medicilor parteneri, dar oferă și sfaturi general valabile despre afecțiunele cele mai comune în anumite sezoane. 

Comunicarea digitală dintre pacient și medic sau instituție medicală, facilitează accesul oamenilor la oferte speciale pentru servicii medicale și face ca aceștia să obțină informații despre o anumită afecțiune dintr-o sursă sigură. De cele mai multe ori oamenii sunt interesați să afle mai multe despre o procedură medicală sau despre ce presupune consultul. 


Sursă infografic
About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu