miercuri, 24 septembrie 2014

Albert Lasker - geniul publicitatii moderne


Albert Lasker (1880 - 1952), unul dintre geniile publicităţii moderne a fost un adevărat filantrop şi a fost cel care a făcut cei mai mulţi bani din publicitate.
Când s-a alăturat agenţiei Lord &Thomas, a angajat un singur copywriter cu jumătate de normă, convins fiind că o agenţie care poate scrie un text care vinde, nu mai are nevoie de nimic altceva. Treptat, după ce studiile au arătat că reclamele însoţite de ilustraţii vând mai bine, a decis să angajeze şi un art director, totuşi. 

Geniul său intuitiv îi spunea că nu are nevoie de cercetare de piaţă, motiv pentru care era extrem de vehement atunci când venea vorba de cercetare. Considera că nu este nevoie să piardă 6 luni din timpul clientului, pentru "a îi spune că măgarul are două urechi." Ştia încă de la început cum stau lucrurile. 

Intuiţia geniului de marketing şi-a spus cuvântul într-una dintre campaniile pe care le-a rulat pentru produse intime adresate femeilor. El spunea aşa: 

"Când cei de la Kotex au venit la noi, afacerea nu se dezvolta atât de rapid pe cât credeau ei că ar fi trebuit. Nu a trebuit să facem investigaţii printre milioanele de femei din America. Câţiva dintre noi au vorbit cu soţiile şi le-am întrebat dacă folosesc Kotex şi am aflat că nu, iar în majoritatea cazurilor motivul era pentru că nu le plăcea să solicite produsul în farmacie. Aşa că ne-am gândit să punem produsul în pachete ambalate cu hârtie albă simplă şi să le aşezăm pe tejghea, aşa încât să poţi intra în magazin, să iei un pachet şi să ieşi cu el, fără a te simţi stânjenit. Afacerea a explodat."



Lasker considera că îşi pregăteşte oamenii atât de bine, încât nu îi poate păstra. Extravagant şi cu o structură emoţională nu prea comodă, Alber Lasker se diferenţia printr-un umor spumos pe care îl afişa adeseori în întâlnirile pe care le avea faţă în faţă cu clienţii. Asta pentru că apropo... ura să vorbească la telefon. 

Antitezele din viaţa unui om de publicitate sunt întotdeuna bune de urmărit, dar asta fără să încerci să ţi le explici. Pe de altă parte, extremele au şi ele rolul lor, iar pentru Lasker reprezentau doza de creativitate şi de doriţă de a face mereu ceva nou. 

Renunţa cu nonşalanţă la clienţii care nu îi împărtăşeau filozofia despre publicitate şi care doreau să îi ia rolul de om de publicitate, impunându-şi părere şi fiind în permanenţă mai conectaţi la situaţie decât ar fi trebuit. 

Unul dintre aceşti clienţi a fost chiar Lucky Strike, pentru care Albert a refuzat să mai lucreze din ranchiună şi mândria pentru ceea ce era şi pentru ceea ce îl transformase deja într-un om de publicitate veritabil... experienţa.








About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu