joi, 11 septembrie 2014

Ce inovezi cand nu ai ce sa mai inovezi?




Zilele trecute am primit pe Facebook un clip foarte interesant care se leagă foarte bine cu articolul meu precedent în care vorbeam despre simplitatea în comunicare. Totuși, există branduri care reușesc să inoveze mai mult la nivel de comunicare, decât la nivel de produs. 
Cum inovezi?

Ok, este cumva impropriu spus "cum", dar Simon Sinek, leadership expert, vorbește despre inovația la nivel de comunicare al unor branduri, care reușesc prin cuvinte să se evidențieze ca având produse "total diferite de ceea ce există pe piață". 

Simon ia ca exemplu piața de telecom la nivel internațional și spune că diferențele tehnologice între produsele aparținând unor mărci diferite sunt foarte mici. Toată lumea are acces la aceleași resurse, dar totuși unele branduri reușesc să se diferențieze. 



În acest clip pe care l-am menționat, Simon aduce în prim plan conceptul de Golden Globe, care evidențiză cel mai simplu mod de comunicare din lume. 



Cum funcționează Golden Globe Circle? 

What? => toată lumea dintr-o companie știe ceea ce produce;
How? => unii știu cum fac aceste produse
Why? => sunt foarte puțini cei care știu de ce fac ceea ce fac? Șiii... obținerea unui profit, nu intra în discuție aici. 

Aceste branduri, precum Apple, care fac diferența în comunicare, au motive mult mai puternice în spate, dincolo de cele financiare. Practic, de ce te trezești dimineața să mergi la birou?

Concret, cum funcționează Golden Globe Circle? 

Oamenii nu cumpără ceea ce produci, ci motivul pentru care produci obiectul respectiv. 
De fapt, procesul de comunicare începe de la Why și se termină cu What... nu invers ;-). 

Pe scurt, brandurile de top preferă să nu facă afaceri cu oamenii care vor să le cumpere produsele și... atât. Ele vor să facă afaceri cu oamenii care cred în ceea ce cred ele și care sunt inspirați de motivul pentru care există produsele lor. 

Întregul videoclip îl găsiți, aici.



About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu