miercuri, 24 septembrie 2014

Sunetul brandurilor


De curând am citit un articol științific din Journal of Marketing, unde se vorbește despre caracteristicile lingvistice ale denumirii de brand ca parte a produsului, dar și modul în care acestea pot influența succesul unui produs pe piață.

Sunetul brandurilor 

Potrivit autorilor, Jennifer J. Argo, Monica Popa si Malcolm C. Smith, repetarea numelui de brand influențează evaluarea unui produs de către public. Ei au arătat acest lucru prin analiza a 6 experimente de marketing. 

Iată ce spun ei în articol: 

"In six experiments, we test the proposition that when audibly exposed to a brand name that has a phonetic structure containing sound repetition, consumers will experience positive affect, which in turn will favorably influence consumption decisions. To achieve this, we manipulate the brand name’s phonetic structure (i.e., a linguistic device of sound repetition is present or absent) and the method of expressing the brand name (i.e., it is spoken aloud or read silently). Moreover, we consider the moderating role of individual differences in sensitivity to repetition (i.e., the ability to perceive repetitive patterns imparted by sound repetition). Finally, we demonstrate that the effects are attenuated when consumers regulate their emotions and the sound repetition deviates too excessively from linguistic expectations."


Pentru a demonstra că structura fonetică a numelui de brand are un impact asupra publicului căruia se adresează produsul/serviciul respectiv, autorii s-au orientat spre crearea unui model fonetic pe care l-au testat ulterior în 6 experimente de marketing. 

Autorii au demonstrat că nu doar structura fonetica a numelui de brand este importantă în influențarea publicului, dar și numărul de decibeli emiși din pronunția numelui. Acestia au arătat că dacă un nume de brand este rostit mai tare decât celelalte cuvinte din text, acesta este memorat de un număr mai mare de oameni. Acest aspect este important pentru brandurile proaspăt lansate care au ca obiectiv  lansarea pe o anumită piață și creșterea notorietății. 


Se estimează că sunt milioane de branduri noi care se lansează anual în lume, de aceea detaliile care privesc numele de brand devin cu atât mai importante. Keller și Lehmann au început să studieze încă din anul 2000 caracteristicile care pot influența publicul și care au legatură cu numele de brand: intonația, cuvinte folosite, fonetica. 

Articolul "Sunetul brandurilor" vine să completeze datele stiințifice demonstrate până în prezent și adaugă structura fonetica și limbajul figurativ ca elemente de bază în succesul unui nume de brand.

Articole similare s-au scris și în alte publicatii de prestigiu din Europa, iar pe unul dintre ele îl puteti descarca aici. În plus, din Journal of Consumer Research puteți citi articolul "A Sound Idea: Phonetic Effects of Brand Names on Consumer Judgments", care tratează aceeași tema.
About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu