joi, 9 octombrie 2014

Internet and Mobile World 2014


Ediția din acest an a Internet and Mobile World a pus accent pe componenta umană din relației cu brandurile și a introdus tehnologia ca o trecere firească între conexiunea dintre oameni și branduri. 


Majoritatea speaker-ilor au punctat faptul că tehnologia nu reprezintă totul, ci este extrem de important cum intervine ea în viața noastră, cum ne poate ajuta să ne îmbunătățim viața și să salvăm timp prețios. 

Aceste aspecte mi-au adus aminte de o serie de reguli made by Marc Gobe pe care le-am citit acum ceva timp pe marele internet :-). 

10 Commandments of Emotional Branding by Marc Gobe


- From consumers to people => consumers buy, people live.
- From product to experience => products fulfill needs, experience fulfill desires.

- From honesty to trust => honesty is expected, trust us earned.

- Quality to preference => quality for the right price is a given. Preference creates the sale.

- From notoriety to aspiration => being known does no mean that you are also loved. Notoriesty is what gets you known. To be loved, you must convey something that is in keeping with the customer's aspirations.
- From identity to personality => identity is recognition. Personality is about character and charisma.

- From function to feel => Product functionality is about practical and superficial qualities. Sensorial design is about experience.

- From ubiquity to presence => ubiquity is seen. Emotional presence is felt.

- From communication to dialogue => communication is telling. Dialogue is sharing.

- From service to relationship => service is about selling. Relationship is about acknowledgement.

















Un alt lucru care ne-a fost reamintit de către Warren Knight este acela că brandurile ar trebui să fie vizualizate ca niște persoane (brand-persona), moment în care conexiunea și legătură cu publicul ar fi mult mai naturală. Acest lucru îi poate ajuta pe marketeri să creeze concepte mai apropiate de oameni și care să aducă un plus de valoare. 


Tot el a adus in prim plan ideea de social savvy business, care ar trebui să fie filosofia oricărui brand care dorește să fie trend setter în materie de comunicare. Sau mai bine zis, așa cum am citat mai sus... dialog, nu comunicare :-). 

Guido Woska, Chief Client Officer Designit a vorbit despre paradoxul tehnologiei portabile. Acesta a spus că "it gives us control, while taking it away at the same time"

În cadrul prezentării de la #imworld, Guido a menționat că acest paradox influențează modul în care ne raportăm la mediul digital. Pe scurt, există aspecte care nu ne plac și suntem oarecum dependenți de gadget-uri, dar nu vrem nici să renunțăm la ele.

De aceea, design-ul, dar și funcționalitățile gadget-urilor vor fi din în ce în mai umanizate și vor fi construite astfel încât să aducă un plus de valoare utilizatorilor, nu doar să "existe". 



În ceea ce priveşte modul în care ne raportăm la gadgeturile pe care le avem şi pe care le folosim zi de zi, trendul a trecut de la always on - always there. Oamenii sunt în permanentă conectaţi la mediul digital şi petrec mult timp online, în special de pe mobil.  

Guido Woska spunea că piaţa de telecom este în continuă creştere şi că se estimează că în anul 2050 vor exista 100 de miliarde de gadgeturi. Cifra se poate totuşi modifica, în funcţie de modul în care marketerii vor reuşi să încorporeze latura umană şi să umanizeze tehnologia, pentru a aduce valoare în viaţa utilizatorilor. 
About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu