marți, 9 decembrie 2014

Cum a fost la Future of Media 2014?


Conferinţa Future of Media 2014 a venit să facă o retrospectivă a lucrurilor care s-au întâmplat în acest an, dar a adus şi trenduri pentru anul 2015. Să o luăm pas cu pas :-).

Mass-media

În ciuda fluxului mare de personal care a migrat dinspre Protv spre Antena1, grila de programe a trustului Intact nu a înregistrat succesul aşteptat. Şi asta îmi aduce aminte de ceea ce a spus Teo Trandafir atunci când a plecat la Realitatea, şi anume că - nimeni nu se pune cu Protv-ul. 

Petrişor Obae de la Pagina de Media a vorbit despre puterea brandului care poate crea emoţii pentru cei care privesc la tv. Astfel, poţi să pui în scenă acelaşi show cu aceeaşi oameni pe Antena1, dar e posibil să nu înregistrezi succesul pe care îl avea emisiunea respectivă la Protv, spre exemplu. 

Practic, media tv se luptă cu logo-ul care apare în colţul ecranului şi care creează încredere pentru telespectatori
Lucru care s-a şi întâmplat. Datele prezentate de Petrişor relevă faptul că Protv este în continuare lider în prime-time, iar Antena1 conduce tot la capitolul emisiuni de familie, cum ar fi:  Next Star sau Te Cunosc de Undeva

Social media şi media globală
Datorită prieteniei dintre mama Facebook şi tata Google, piaţa de media s-a globalizat, iar la nivel de sume investite procentele se împart cam aşa:

- 65% merg către Google;

- 15% merg la Facebook;
- 20%se duc către piaţa locală. 



În contextul în care schimbările Facebook pentru 2015 au fost deja anunţate, la Future of Media s-a vorbit despre elitizarea media. Ce înseamnă asta? Înseamnă să faci diferenţa prin conţinul relevant pentru cititori tăi, fără clickbait sau tabloidizare (titluri înşelătoare şi conţinut care nu spune nimic). 

Pe scurt, să faci lucrurile aşa cum trebuie. De ce să încerci să fentezi politicile Facebook când poţi chiar să aduci conţinut relevant, pe care cititorii să îl aprecieze? Înafară de asta, fiecare brand poate aprecia dacă anumite subiecte de interes pot fi abordate şi de el în online sau nu, în funcţie de politicile interne şi de conduita aleasă. Eu cred ca trebuie făcută foarte bine departajarea dintre interesul public şi interesul publicului. 



Future of media is mobile

Viitorul este mobile, dar comunicarea în 2015 nu ar trebui să vizeze doar acest canal, pentru că noi suntem de fapt multi-screen.  

  • vedem o chestie la tv, o cautăm pe mobil;
  • am aflat de pe desktop de o aplicaţie, intrăm pe mobil să aflăm ce şi cum. 
Ce e şi mai interesant este cum unele reclame la tv se termină cu intră pe www... asta bineînţeles fără să subestimez puterea tv-ului. 


Focus pe video
Conţinutul video este cel care pare să conducă la capitolul conţinut relevant, pentru că are şi o capacitate mai mare de a genera engagement şi reacţii din partea utilizatorilor. Şi nu... video nu înseamnă să dăm share la o reclamă tv în social media, ci să creezi conţinut video relevant pentru online, aşa cum creezi un vizual de impact. Un exemplu interesant de conţinut video a fost prezentarea Bentley care a fost filmată şi editată integral cu un Iphone 5S. 



Comunicarea în 2015

Aici, comunicarea este mai focusată pe experienţe şi nu pe produs, deoarece orice aspect tehnic şi/sau de design nu este un diferenţiator foarte puternic şi mai ales poate fi uşor copiat - moment în care nu mai există niciun factor de diferenţiere. Experienţa creată şi feelingul pe care îl am ca şi consumator, well... you can't beat that ;-).

Din punct de vedere strategic, conceptul de agile marketing vizează ajustări permanente ale campaniilor care au la bază micro-strategii. Acestea îţi permit să ai un control mai mare asupra comunicării în urma feedback-ului  pe care îl poți primi de la consumatori. Acest aspect a fost discutat prin comparaţie cu o strategie pe termen mai lung şi prin campanii de anvergură, care îţi permit un control foarte redus. 

 Concluzii

Overall, conferinţa Future of Media a adus în prim plan nevoia de conţinut relevant, pentru că acesta va prima în faţa audienţei, dar şi în algoritmul de afişare al postărilor brandurilor. Conţinutul video nu este deloc de neglijat şi nici prezenţa pe mobil, mai ales că datele prezentate relevă faptul că stăm 3 ore online de pe mobil, pe zi. La o privire de ansamblu, execuţiile multi-screen au potenţial de a atinge  mai uşor consumatorul, atât prin uşurinţa accesării informaţiei pe care vrei o livrezi, cât şi prin experienţa oferită. 

Astfel,  tehnologia şi comunicarea trebuie să intervină firesc în viaţa consumatorului, iar provocarea este să faci publicitate fără să faci publicitate. #futureofmedia14. 
About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu