miercuri, 17 decembrie 2014

Stanley Resor - brahmanul afacerilor din publicitate



Stanley Resor (1879 – 1962), unul dintre cei mai cunoscuţi oameni de publicitate din lume, a condus agenția J.Walter Thompson până la vârsta de 39 de ani. Când s-a retras din publicitate la vârsta de 45 de ani, agenţia sa era cea mai mare din lume, cu un profit de 500 de milioane de dolari. 


Stanley Resor - brahmanul afacerilor din publicitate

Modul său de a conduce agenţia nu era foarte autoritar, precum cel al lui Abert Lasker, ci miza pe consens şi înţelegere. În cartea Despre Publicitate, Ogilvy povesteşte că atunci când Stanley i-a oferit un loc de muncă, nu i-a spus ce post va ocupa. 
Secretul succesului lui a fost abilitatea de a atrage oameni excepţionali prin capacităţile lor, pe care i-a tratat cu atât de mult respect şi consideraţie, încât aceştia nu l-au părăsit niciodată. David Ogilvy, Despre Publicitate.
În cadrul agenției nu existau șefi de departamente. Agenția funcționa pe bază de parteneriate, așa cum funcționau și firmele mari de avocatură. Ogilvy îl descria ca fiind un om cu principii solide, acesta fiind unul dintre motivele pentru care Stanley nu a dorit niciodată să facă publicitate speculativă. Astfel, în portofoliul agenției pe care o conducea nu s-au regăsit niciodată clienți care comercializau băuturi sau produse cu efecte "miraculoase".



În aprilie 1941, Stanley Resor a venit la conducerea JWT, fiind primul om de publicitate care a angajat o femeie pe un post de copywriter. Aceasta a fost Helen Resor, soția sa. Helen a fost considerată de specialiști cel mai bun copywriter din generația ei, având ca principală reușită introducerea ideii de sex-appeal în publicitate. Helen a devenit cunoscută în lumea publicității după lansarea campaniei "A skin you love to touch", realizată pentru săpunul Woodbury.   


Stanley Resor a crezut foarte mult în cercetare, motiv pentru care derula adeseori cercetări în rândul unui panel de 5000 de consumatori, pe care îi punea să îi raporteze ce produse cumpără într-o perioadă dată. În plus, avea în cadrul agenției o echipă care cerceta în permanență care sunt tehnicile de publicitate care funcționează foarte bine. 











About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu