vineri, 27 noiembrie 2015

Cum a fost la Future of Media 2015?


Prima sesiune din cadrul conferinței Future of Media a venit cu un overview al stadiului în care se află piața de media în acest moment, dar și cu estimări pentru anul ce vine.


2016 în cifre

Pentru anul 2016, Google poate ajunge la încasări de 100 de milioane de euro în România, performanță atribuită până acum posturilor de televiziune, precum ProTv-ul. În plus, estimările pentru încasările totale Google și Facebook în țara noastră se învârt în jurul sumei de 120 - 130 de milioane de euro, aspect ce denotă importanța pe care o capătă mediul digital față de tv. 

O prezentare care mi-a atras atenția în mod special a fost cea a lui Dan Șendroiu, Head of Strategy la BBDO. Acesta a prezentat rezultatele unui studiu realizat în 5 țări care vizează modul în care oamenii se raportează la diferite ecrane. Studiul este extrem de interesant pentru asocierile care se pot face între mesajul transmis pe un anumit ecran și mood-ul în care este consumatorul când interacțiunează cu device-ul respectiv. 

Pe scurt, rezultatele studiului arată cam asa:

 TV-ul - el este jokerul
 - rolul lui este să ne distreze, realizând o comunicare unidirecțională
 - este tipul ăla care vorbește încontinuu, îl ascult, dar nu vreau să mă pună să gândesc, să fac lucruri... este acolo în background. 

Calculatorul - el este înțeleptul care te ajută să fii mai informat și să fii la punct cu toate noutățile. 

Mobilul  -  sau the lover - este considerat device-ul cu care avem relația cea mai personală. O asociere amuzantă din timpul conferinței a fost aceea că înainte era considerat nepoliticos să te duci la cineva străin acasă și să îi deschizi frigiderul, acum este too much și dacă umblii în telefonul unui cunoscut. 
 - mesajele pe care le primim prin acest gadget ne așteptăm să fie mai personale, să pară că cineva acolo știe despre noi și ne cunoaște destul de bine. 

Tableta - este gadgetul cu cea mai slabă personalitate (magicianul)
 - știe să facă de toate și poate înlocui cu ușurință orice gagdget din cele menționate anterior. 

Mai jos un video interesant despre the future of screens:



Pornind de la faptul că un brand nu poate avea mai multe personalități în același timp, este important să își aleagă bine rolul său în viața consumatorului și să își corelege cu acesta direcționarea mesajelor către canalul cel mai potrivit.  

Foto top: cnn.com 
About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu