sâmbătă, 1 octombrie 2016

Webstock 2016 si rezultatele primului studiului Snapchat in Romania


Cea de-a 9a ediție a conferinței Webstock a început în forță cu sesiunea #mystory, unde Paula Herlo, Alexandru Tomescu, Sorin Onișor, Marian Godină și Howard Dell ne-au întâmpinat cu poveștile lor care au prins viață în offline, dar care au atras simpatia și aprecierea multor altor oameni în online

Povești spuse prin intermediul muzicii, a fotografiei, adevăruri spuse în glumă, lecții de viață sau idei și acțiuni care au schimbat legislații din România, toate poveștile din prima secțiune a conferinței m-am inspirat și parcă au transmis un singur mesaj: nu e suficient doar să îți dorești să faci ceva, este important să faci ceea ce iubești cu determinare și așa cum simți tu.

Webstock 2016 și rezultatele primului studiului Snapchat în România

Sesiunea pe care o așteptam cu nerăbdare a fost cea de New Social Media și implicit rezultatele studiului realizat în premieră în România de iSense Solutions, despre utilizatorii Snapchat în România.

După popularitatea pe care a cunoscut-o Snapchat înafara granițelor tărișoarei noastre, aplicația a stârnit interesul și puștimii mioritice. Dar cine sunt ei? Potrivit studiului iSense Solutions, copiii și-au făcut cont pe Snapchat ca să scape puțin de sub vizorul părinților, care sunt tot mai prezenți pe Facebook și Instagram și pot vedea ce postează, când și cu cine se împrietenesc (52% dintre cei intervievați au declarat acest lucru).
 
Ok, poate că părinții nu sunt atât de prezenți pe Snapchat în acest moment, dar situația din afară arată că această situație nu va mai dura mult. În Statele Unite, procentul celor prezenți pe Snapchat cu vârsta cuprinsă între 25 - 34 de ani este de 26%, iar cei cu vârsta cuprinsă între 35 - 54 de ani sunt reprezentați pe Snapchat de 12% dintre aceștia.
 
Sursă: statista.com

Dar, revenim la românica :) Întrebați cât de des utilizează pe zi Snapchat-ul (zilnic sau de mai multe ori pe zi) comparativ cu celelalte rețele de socializare, rezultatele din cadrul eșantionului au fost acestea:


Tinerii sunt foarte activi pe Snapchat, rezultatea studiului la nivel de sharing de content pe platform se apropie de datele valabile pentru Facebook:

> Postează de mai multe ori pe zi (toti utilizatorii):
 - Snapchat: 24%
 - Facebook: 53%
 - Instagram: 23%

 
> Postează de mai multe ori pe zi (14 - 17 ani):
 - Snapchat: 41%
 - Facebook: 35%
 - Instagram: 24%

> Postează mai multe clipuri video cu momente importante din viața lor (toti utilizatorii):
 - Snapchat: 40%
 - Facebook: 43%
 - Instagram: 16%

> Postează mai multe clipuri video cu momente importante din viața lor (14 - 17 ani):
 - Snapchat: 62%
 - Facebook: 26%
 - Instagram: 11%.


Cu ce branduri și-ar dori tinerii să poată interacționa pe Snapchat?

Chiar dacă Snapchat atrage tot mai mulți utilizatori din rândul tinerilor, majoritatea brandurilor de la noi se focusează momentan doar pe Facebook, totul datorită platformei de advertising destul de dezvoltată în acest moment, și care este tot mai bazată pe zona de performace.

Câți dintre utilizatori au interacționat până acum cu un brand pe Snapchat... aici e complicat, pentru că nu există prea multe branduri în România care să fi experimentat comunicarea în această rețea:

> Nu am interacționat cu niciun brand pe Snapchat (toți utilizatorii): 97%
 
> Nu am interacționat cu niciun brand pe Snapchat (14 - 17 ani): 100%.

Top mărci cu care și-ar dori să interacționeze tinerii pe Snapchat:

> Samsung
> Apple
> HTC
> Zara
> H&M
> Adidas
> Coca-Cola
> Pepsi.


Sursă foto

Tipuri de conținut pe Snapchat

În această rețea socială, tinerii ar dori să poată interacționa cu:

> Unboxing videos:
 - toti utilizatorii: 66%
 - 14 - 17 ani: 71%
 - 18 - 24 ani: 67%

> Plasare de produse în conținuturi distribuite pe Snapchat:

 - toti utilizatorii: 64%
 - 14 - 17 ani: 56%
 - 18 - 24 ani: 56%

> Funcția Discover:
 - toti utilizatorii: 61%
 - 14 - 17 ani: 64%
 - 18 - 24 ani: 60%.



 De ce să fii ca brand pe Snapchat?
 
> Ești perceput ca fiind inovativ - Snapchat a prins în special în rândul tinerilor, iar în acest moment sunt puține branduri care au curajul să încerce ceva nou în materie de canal de comunicare de social media. Dacă ești un brand cool care se adresează youngster-ilor, merită încercat.
 
> Ai ocazia să creezi alt tip de content - content de care targetul nu se poate bucura pe alte rețele de socializare.
 
> Privește Snapchat din punct de vedere vizibilitate și engagement - dacă Snapchat atrgae tot mai mulți utilizatori, iar în timp acesta va crește tot mai mult este important să comunici acolo unde audiența ta petrece tot mai mult timp.

Sursă foto top
About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

2 comentarii:

  1. Cu toate ca am citit multe opinii ale dezamagitilor de Webstock tu ai scris un articol interesant. Pentru a putea patrunde in lumea snapchat ar trebui sa ai un social media extrem de priceput. La noi nu am vazut inca un SM bun cu toate ca FB-ul e plin de bagaciosi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc,Ionela! Intr-adevar ai dreptate in legatura zona de profesionalism a omului de social media, dar pe de cealalta parte si brandul pe care lucrezi trebuie sa iti permita sa ai o comunicare mai lejere, asa cum se intampla pe Snapchat. Stiu ca cei de la Coca-Cola au avut o tentativa de a realiza o campanie dedicata pentru Snapchat.

      Ștergere