joi, 2 martie 2017

Cum a fost la Social Media Summit Bucuresti 2017?



Tocmai s-a incheiat si Social Media Summit Bucuresti 2017, eveniment organizat inca o data extraordinar de Revista Biz. So, congrats on that! Cum a fost, despre ce s-a discutat, dar mai ales ce martisoare am primit :))... toate, in cele ce urmeaza.

Sesiunea 1 - Tendinte si strategii pentru 2017 

1. Mugur Patrascu, fondator Screen Native

 - nu exista  conexiune directa intre trenduri si zona de crestere de business.

- in goana nebuna dupa trenduri, tindem sa uitam aspectele de baza ale unui business.
   
 - o actiune contextuala bazata pe un trend are mai mult caracter de PR; cresterile de business vin mai mult pe fondul respectarii unor standarde de piata.

- pe scurt, degeaba am realizat actiuni ce incorporeaza super tehnologii, daca site-ul nu este responsive sau se incarca de 5 minute (vorba vine). 

2. Emilia Branzan - Industry Manager Branding, Google Romania 

 - cate ad-uri de Youtube au avut durata mai mica de 1 minut in Romania in perioada 2013 - 2016? Raspuns: 0.

 - mi-a placut mult acest ''ad'' de peste 3 ore, unde mesajul se livreaza de fapt in cateva secunde. Restul, il aflati dupa cele 3 ore si 20 de minute :))   


 
3.Mihai Hash, Fondator Doza de Has

 - nu este foarte greu sa castigi succesul in online, dar este mai greu sa te mentii acolo.

 - implicatia in zona de creatie a contentului este importanta si din perspectiva ta ca vlogger, pentru ca trebuie sa actionezi si ca propriul tau PR, sa inveti ce ti se potriveste, cu ce vrei sa te asociezi, cu ce nu, etc.

Companiile de pe scena social media 

4. Michele Grassi, General Director Enel Energie si Enel Energie Muntenia

 - implicarea Enel in zona de social media si in digital in general este tot mai mare.
 - s-a vorbit despre zona de smart homes, ce este prezenta momentan pentru piata din Italia, dar se pare ca in curand si in Romania. 

 - aplicatia Enel de unde se pot face operatiuni diverse are in prezent 300.000 de utilizatori. 

PS: Am primit si un martisor de la Enel - unul plin de energie pentru un bun inceput de primavara :)  




5. Andrei Dragu, Business Development Director, V8

 - contentul ar trebui optimizat permanent, in functie de feedback-ul pe care il primesti in timpul campaniei.

 - contentul poate fi si versatil, exemplu fiind campania ChefXperience de la Staropramen, unde utilizatorul putea alege o varianta din cele predefinite, pentru a continua povestea dupa placul lui.  

6. Andreea Bozoi, Danone 

 - a punctat importanta segmentarii unei campanii de comunicare in momente de marketing ce pot fi exploatate intr-un mod interesant pentru consumator. Totul, fara ca aceasta campanie sa fie perceputa ca ''inca una din toate celelalte''. 

 - Exemplu: campania #StayStrong de la Actimel, care a exploatat momentele cheie din viata consumatorului si le-a dat o nota diferita. 

Sesiunea 2 - Influenta online si offline 

 1. Ana Maria Bejan, Director Executiv de Marketing, Business Development si PR, Caroli Foods Groups

 - lansarea campaniei Gesturi de Apreciere in 2017 a venit cu statistici interesante legate de acest subiect, iar noi cei prezenti, am putut raspunde in timp real la cateva intrebari legate de sentimentul de apreciere. 

Influenta online in offline - aici s-a tratat subiectul protestelor din ultima perioada si influenta online-ului in organizarea lor, toate fiind discutate din punct de vedere sociologic si jurnalistic.

Sesiunea 3 - Introducere in universul competitiilor de dezbatere 


 - Sesiunea 3 a fost cu siguranta preferata mea, pentru ca a fost extrem de interactiva, dar si pentru ca nu am mai participat la o dezbatere facuta de profesionisti. Alina Bucsa, antrenor de debate  la British Council si Nae Sovaiala, Vice Presedinte ARGO, ne-au facut o demonstratie pe tema: social media face mai mult rau decat bine? 

 - Sesiunea a continuat cu un debate online versus offline, iar miza, daca ii putem spune asa, a fost bugetul de marketing al celor din sala :)))

PS: la final eu am votat media traditionala datorita argumentelor aduse, dar bineinteles ca eu nu cred intr-un versus, ci intr-un featuring intre cele doua medii. 

PSS: daca te gandeai ca un martisor nu poate fi savuros, think again :))) 


Sesiunea 4 - Continut si storytelling digital

1. Roxana Memetea, Managing Partners DDB Romania
 - meseriidepe.net este campania care ne propune sa semnam petitia de modificare a codului COR cu o serie de denumiri de job-uri care astazi sunt mai mult traduse eronat si nu exprima exact ceea ce facem noi zi de zi

 - campania plaseaza un mod de exprimare utilizat odinioara in epoca social media si a digitalului. Daca inainte nu spuneam simplu ''vecinul Ionescu de la 2'', ci ''domnul inginer Ionescu de la 2'', atunci de ce sa nu facem asta si cu noile denumiri de functii pe care le avem astazi? 

PS: tocmai bun de lipit pe usa :D  

Zona de crearea de continut si storytelling digital a fost acoperita de Adela Preda (Head of Planning, Profero) si de Alexandru Negrea (Consultant Social Media). Aceasta a adus in prim plan importanta continutului de calitatea, in special al celui nativ (nativ advertising). In contextul in care trendul de instalare de adblockere este unul ascendent, continutul de calitate si cel native based poate fi o solutie in aceasta directie.  

Lansarea Digital Report 2017 a avut loc la finalul conferintei si reuneste informatii despre cele mai importante agentii de digital din Romania, trenduri, nume relevante ale blogosferei, dar si clasamente interesante. Digital Report 2017 poate fi comandat in format fizic de pe site-ul Biz, dar va fi disponibil in curand si in varianta digitala :

About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu