joi, 23 noiembrie 2017

Cum a fost la Future of Media 2017



Astăzi am participat la Future of Media, conferinţă care abordează cele mai importante subiecte ale anului în curs din media de advertising şi aduce o serie de sfaturi şi lucruri de îmbunătăţit. În ediţia din anul acesta s-au abordat subiecte precum provocările jurnalismului digital, fenomenul clickbait, dar şi creativitatea în business. Dar, să le luăm pe rând ;)
Provocările jurnalismului digital ţin mult de modul în care livrezi un anumit tip de conţinut în online. Subiectul rămâne acelaşi, forma în care el se livreză în online de schimbă. Lucian Lipovan, Head of Digital Content la ProTV a menţionat faptul că onlineul nu mai este o anexă a TVului, iar instrumentele online precum Chart Beat sau Headline Test ajută publisherii să livreze conţinut online (pe prima pagină) mai relevant pentru cititori. 

În ceea ce priveşte relevanţa adurilor ce ne sunt afişate situaţia nu stă prea roz. Dragoş Stanca, Managing Partner la ThinkDigital a prezentat o statistică îngrijorătoare pentru advertiseri în ceea ce priveşte instalarea de adblockere. Comparativ cu anul 2016, procentul celor care îşi instalează ad blockere a crescut cu peste 10%, ajungând la 29.2%. Răspunsul Google, ma rog, dacă poate fi numit răspuns a fost: the best response to the rise of ad blockers is to create better ads... cum de nu ne-am gândit?


Şi dacă asta nu era suficient, am aflat că timpul în care oamenii consumă conţinutul pe mobil este de 1.7 secunde, dar pe desktop stăm mult mai bine... 2.5 secunde :))) So, long story short, publicarea de conţinut nu mai este suficientă, ci trebuie mai mult focus pe calitate, şi bineînţeles, pe video. Această concluzie s-a legat foarte bine cu prezentarea lui Lorand Balint, Partner Platypus Group care a propus audienţei o serie de sfaturi menite să aducă un plus de calitate în munca de zi cu zi. Deşi cu toţii suntem prinşi în o mulţime de proiecte şi vrem să scoatem totul pe banda rulantă, câteodată este bine să îţi dai puţin răgaz (dacă se poate să nu lucrezi pe proiectul respectiv deloc), pentru a lăsa informaţiile să se aşeze. 


Una dintre prezentările care mi-au plăcut cel mai mult a fost cea a Gabrielei Lungu, Integrated Creative Lead la Wings Creative Leadership Lab. Gabriela a vorbit despre două modele de creaţie în business: Notino şi Airbnb. Prezentarea E, with capital E a vorbit despre consumarul digital, E Consumatorul, dacă îi pot spune aşa. De la ce vine acest E? 


Este consumatorul care deşi este conectat la tehnologie, nu este un roboţel care răspunde doar la chestii high tech. Tehnologia ajută mult, fără dubii, dar nu înlocuieşte comunicarea emoţională pe care brandurile ar trebui să o introducă ceva mai mult în ecosistemul total. Tehnologia în general, un soft anume, un super produs inovativ, toate acestea pot fi destul de uşor copiat, motiv pentru care avantajul tău pe piaţă ca brand va fi unul pe termen scurt.




E for Exchange

Acest E vine şi de la Exhange care reprezintă procesul prin care un business ajunge la conversie. Paşii pe care un brand trebuie să îi aibă în vedere pentru a finaliza conversia. Modelul de Exhange Engine Notino are la bază 3 piloni principali:

  • economy - oferirea de deal-uri bune consumatorilor, lucru care ajută la facilitarea conversiei şi poate chiar loializarea pe termen lung. În plus, în zona asta de business online pentru produse de beauty există concepţia conform căreia dacă le cumperi online trebuie să fie mai ieftine decât dacă le iei dintr-un magazin fizic.
  • efficiency - are legătură cu eficientizare procesului prin care utilizatorul ajunge să dea o comandă online (UI/UX thinking)
  • easy - simplitatea actului de cumpărare.
Conform modelului de exchange engine de la Airbnb , aceşti 3 piloni sunt ok, dar ei formează un exchange engine elementar. Conform Airbnb, E vine de la Emotional Experience, acesta fiind exchange engine-ul lor, care cuprinde:

  • excitement - porneşte de la ideea că oamenii se bucură atunci când primesc ceva neaşteptat. 
  • engagement - ideea de apartenenţă la un grup de oameni, la o comunitate. Din punctul meu de vedere zona de engagement este foarte bine acoperită de Airbnb, find şi unul dintre brandurile considerate distruptive pentru industria din care fac parte.
  • empowerment - acest pilon este nelipsit de la majoritatea love brandurilor, care inspiră publicul, nu doar vinde ceva (Nike, Coca Cola). Aici  vă las cu un exemplu foarte bun de la Airbnb, şi anume spotul #weaccept creat pentru Super Bowl. 



About Balaban Madalina

Digital and social media lover.

You Might Also Like

0 comments:

Trimiteți un comentariu